Vår träning

Vi tränare Sanshinkan Shito-ryu som är en traditionell karatestil med modern tillämpning. Vår karate har rötter i den Shito-ryu karate som växte fram under 1900-talet och idag är stilen en modert anpassad form av karate. Sanshinkan är grundat av Tamas Weber som fortfarande är aktiv som huvudinstruktör på Sanshin karateklubb.

Även om karate i sin ursprungliga form är en komplext självförsvarsystem tränar det flesta idag karate för motion. Vår träning riktar sig till både de som ser motion och sport som det största värdet men även till de som vill träna karate med större fokus på vår tradition.

Vi tar in nya medlemmar året runt. Är du intresserad av att testa är det bara att höra av sig för gratis provträning. Vi har barngrupper från 5 år och grupper på alla nivåer.

Välkommen!

Sanshin Karateklubb